Inspektor Gadżet main image

Inspektor Gadżet main image

środa, 14 grudnia 2011

Creative ZiiO 7": tablet na co dzień, w szkole i autobusie

Po raz kolejny wspomnę o tablecie Creative ZiiO 7". Jestem wręcz zdziwiona, jak bardzo przydatny może być tablet. Jeszcze parę miesięcy temu, gdy chodziłam do szkoły niedaleko domu wydawał mi się zwykłym gadżetem. Teraz gdy korzystam z wiecznie spóźniającej się komunikacji miejskiej w Warszawie bardziej doceniam to urządzenie. Ciężko byłoby mi się teraz bez niego obejść. Niezliczona ilość odcinków seriali  i filmów, które obejrzałam, 2 lektury, jedna książka, które przeczytałam i godziny muzyki, które na nim przesłuchałam (a to tylko w ciągu 2 miesięcy) są świetnym tego dowodem.

 Ważną (moim zdaniem) i wartą wspomnienia rzeczą jest to, że Creative ZiiO 7" ma idealne rozmiary, pasujące do dłoni. mogę go trzymać w pionie bez żadnych przeszkód, do tego obudowa jest tak wyprofilowana, że idealnie trzyma się go również w poziomie. Urządzenie jest też dość lekkie. Wszystkie te cechy sprawiają, że korzystanie z niego w podróży jest bardzo komfortowe.

Tablet przydaje się również w szkole. Dzięki szkolnemu wi-fi i mimo wszystko sporemu ekranowi ZiiO 7", mogę w dowolnym momencie skorzystać z internetu. Duży ekran sprawdza się również przy robieniu notatek na informatyce. Ostatnio nauczyciel poprosił, żebyśmy zapisali sobie pewne rzeczy w zeszycie, ale kto ma na informatykę zeszyt? Gdy wszyscy w panice szukali pustych kartek w innych zeszytach i długopisów, ja notatkę zapisałam na tablecie w notatniku, w którym nie trzeba używać klawiatury wirtualnej, a można zwyczajnie rysować czy pisać po ekranie (np. jak ołówkiem w Paintcie), tym samym oszczędziłam sobie czasu, a zapisane informacje mam zawsze pod ręką. Podczas przerw kiedy nie trzeba uczyć się do sprawdzianu (czy nie przepisuje się prac domowych ;) ) taki notatnik również się przydaje. W ciągu ostatnich paru tygodni powstało wiele rysunków, obrazków, szkiców itp., które moim zdaniem kiedyś będą omawiane na lekcjach sztuki w szkole.

Do tabletu ostatnio dostałam również naklejkę na ekran chroniącą, przed zarysowaniami oraz skórzany pokrowiec (?) z rysikiem. Osłonka na ekran jest wykonana przez Creative'a specjalnie na ten model, więc ma idealny rozmiar, co oszczędziło mi przycinania. Niestety nie udało mi się przykleić jej za pierwszym razem i pod naklejkę dostały się pyłki, których nie mogę za nic się pozbyć, więc musiałam z niej zrezygnować, jednak chronieniem ekranu zajął się pokrowiec (jest on zamykany, czego nie widać na obrazku). Może on również służyć jako podstawka (patrz zdjęcie). Z boku jest doczepiona szlufka na rysik, to też duży plus. Moim zdaniem jest on jednak troszeczkę za szeroki, przez co ZiiO "7 delikatnie się przemieszcza, co może być denerwujące, zwłaszcza jeśli ogląda się film. Mimo to jak by nie patrzeć, taka osłona jest przydatna, bo chroni przed urazami mechanicznymi (np. przy noszeniu go w torbie).

Dla mnie tablet powoli staje się urządzeniem podobnym do komórki - trudno mi się bez niego obejść. Przydatny, gdy chcesz coś szybko znaleźć w internecie, zapisać, czy zabić nudę w autobusie, szkole, czy pracy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz