Inspektor Gadżet main image

Inspektor Gadżet main image

środa, 7 grudnia 2011

Creative ZiiO 7": czy to się nadaje?

Wpadł mi w ręce na chwilę, ale zostawił dobre wrażenie. Nie jest idealny (o czym za chwilę) ale całkiem (i tu wykrzyknik) wystarczający, przynajmniej jak na moje potrzeby. Chciałem sprawdzić co może tablet, pad, do czego to się nadaje, czy rzeczywiście jest się czym rajcować? I padło na ZiiO 7". Początkowo oszołomiły mnie jego możliwości, świat Androida leżący u mych stóp, nocami ściągałem update'y i darmowe aplikacje... :) Potem przyszła chwila na nieco trzeźwiejsze spojrzenie na sprawę.

ZiiO 7" oferuje wszystko co potrzeba do codziennego, całkiem aktywnego nadążania za światem. Kilka GB pamięci podręcznej (i slot na dodatkową kartę mini SD), łączność Wi-Fi oraz bluetooth, czytnik PDF, przeglądarkę internetową, obsługę e-maili, wszechstronnego eBook readera, odtwarzacze multimediów (muzyka i wideo) oraz wbudowany doskonały system dźwiękowy (chyba najlepszy na rynku) X-Fi - dzięki któremu każda podróż z muzyką czy filmem była prawdziwą przyjemnością. Filmy za pomocą wbudowanego gniazda HDMI można oglądać także w najwyższej jakości np. na telewizorze LCD. Dodatkowo - jak to system zbudowany na Androidzie - pozwala na wszystko (no prawie) co można wykrzesać z nowoczesnych urządzeń multimedialnych.

Z niewiadomych (przynajmniej mi) przyczyn ZiiO nie współpracuje z Android Market. Początkowo wydawało się to problemem, ale szybko przestało - można bowiem pobierać na ZiiO aplikacje i gry z innych podobnych do Marketu miejsc, jak np. SlideME czy Freewarelovers.
Innego rodzaju permanentny kłopot (którego już w żaden sposób nie udało mi się obejść) sprawia jednak brak podświetlenia "sensorów" funkcyjnych ('home', 'cofnij', 'opcje', 'szukaj') na dole ekranu. Nie wiem kto projektował ZiiO, ale albo był to puchacz albo jakiś widzący w ciemnościach magik. Normalny człowiek będzie miał kłopoty z obsługą ZiiO po zapadnięciu zmroku (co szczególnie daje się odczuć jesienią w Polsce), a już na pewno w nocy. Przynajmniej bez dodatkowego zewnętrznego oświetlenia lub do czasu wyuczenia się położenia poszczególnych "sensorów" na pamięć. Dotykowy ekran ZiiO jest typu "naciskowego" - czasem nie reaguje zbyt precyzyjnie i dokładnie - osobom z większymi palcami mógłby być potrzebny rysik/piórko (szczególnie że 7 cali to nie olbrzymi ekran). A obudowa ZiiO - biała, nieco 'szorpata", dość szybko się brudzi, przypuszczam też, że żółknie z czasem - ale przynajmniej się wyróżnia. Białych tabletów nie jest dużo, ja nie widziałem żadnego oprócz Creative :)

Urządzenie i jego możliwości spodobały mi się na tyle, że sprawdziłem ofertę tabletów na rynku - i tu przeżyłem pierwszy szok. Sensowne, markowe tablety kosztują około 2000 - 3000 zł! Są za to wyposażone w nowocześniejszy system Android 3.0 (ZiiO pracuje na wersji 2), szybszy procesor, więcej wewnętrznej pamięci i oferują szereg dodatkowych możliwości (w postaci wbudowanych aplikacji lub dodatkowych funkcji jak np. GPS). Hmmm... no tak, tylko czy jestem gotów zapłacić taką kasę? Nie. Tym bardziej, że ZiiO w sumie w zupełności zaspokajał moje codzienne potrzeby - nie odczuwałem ani potrzeby przyśpieszania systemu, braku GPSa, nie brakowało mi pamięci, a jakość dźwięku z X-Fi była na pewno nie do pobicia przez żaden inny tablet. Na kartę pamięci można przecież wrzucić nawet cały sezon ulubionego serialu, całkiem pokaźną dawkę muzyki, kilka książek... a bateria starcza na cały dzień aktywnego korzystania z urządzenia.

I choć ZiiO 7" nie ma GPS-u, nie ma możliwości obsługi karty SIM/GSM (przez co poza zasięgiem Wi-Fi jest odłączony od świata) i jest trudny w obsłudze dla nocnych marków (do których należę), to wypada bardzo korzystnie podczas porównania cenowego z innymi tabletami. Kosztuje bowiem (wersja z 8GB wewnętrznej pamięci)... (o, Creative zrobił obniżkę!!!) tylko 120 EUR = około 500 zł, czyli właściwie nic. A jest w pełni funkcjonalnym i dodatkowo super multimedialnym (pod względem jakości dźwięku i obrazu) urządzeniem typu tablet.

2 komentarze:

  1. Witam od jakiegoś czasu stałęm się posiadaczem tableta creative ziio 7 8gb i po wyciągnieciu tableta chcem włączyć takei aplikacje jak:
    -ustawienia
    -notatnik
    -dodać widzet
    -ziiexplorer
    pojawia mi się na tablecie czarny ekran i pojawia sie opcja wymuś zamknięcie lub czekaj dawałęm czekaj i nic to nie dawało i nie wiem co mam robić pomocy.
    z góry dziękuje i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A inne aplikacje działają? Tylko z tymi wymienionymi jest problem? Bo jak dla mnie to wygląda na jakiś poważniejszy problem z Androidem i jedynym sposobem może być przeinstalowanie systemu. Choć aż takim fachowcem nie jestem... Proponuję jeszcze poszukać odpowiedzi na forach o Androidzie.

    OdpowiedzUsuń