Inspektor Gadżet main image

Inspektor Gadżet main image

niedziela, 18 grudnia 2011

HP/Palm Pre 2: update systemu webOS do 2.2.4

Wszyscy użytkownicy smartfonów HP/Palm Pre 2 mogli ostatnio zostać zaskoczeni aktualizacją webOS z wersji 2.1.0 do 2.2.4. Zaskoczeni, bo już wydawało się, że co jak co, ale dla tak "starego" telefonu to pewnie szybko żadnych aktualizacji nie będzie (jeśli wcale). A jednak ktoś (HP?) ciągle coś w systemie miesza i system jest udoskonalany. Albo może raczej unifikowany - dzięki czemu łatwiej nim zarządzać od strony programowej.

Jakby nie było, aktualizacja nadeszła i oprócz kilku dodatkowych funkcji (niekoniecznie bardzo oczekiwanych) przyniosła zapewne dużo zamieszania. Aktualizacji nie można się niestety łatwo oprzeć - przypomina się ona co chwilę i w końcu człowiek ulega. A czy niesie za sobą jakieś istotne udoskonalenia? Trudno powiedzieć.
Wymienionych jest zaledwie kilka: SKYPE dodany do aplikacji telefonu i SMS, jakieś dodatki usprawniające pracę z TouchPad-em przez Bluetooth i możliwość dodania daty/czasu w SMS-ie, tajemnicza (jak dla mnie) funkcja DARE oraz drobne poprawki w synchronizacji kalendarza i kontaktów z Yahoo i Google. Ogólnie właściwie nic, choć wszystkie moduły oprogramowania systemu zostają upgrade-owane do wersji 2.2.4

Ja jestem już "po" i raczej nie jestem zadowolony. I już piszę dlaczego.

PATCHE i TEMATY: Od razu po zainstalowaniu aktualizacji okazało się, że żadne patche i tematy zainstalowane do wersji webOS 2.1.0 nie działają. A miałem ich sporo (około 30) znacznie usprawniających działanie mojego Pre 2. Co gorsza - nie były one też dostępne w wersjach kompatybilnych z 2.2.4 na/w Prewere, który dla systemu w wersji 2.2.4 wyświetlał automatycznie aplikacje i patche dostępne dla tej tylko wersji, czyli na początku dokładnie ZERO. Zastosowałem drobną sztuczkę: ręcznie dodałem w Preware ścieżki do starszych feedów (2.1.0 i 2.2.3): http://ipkg.preware.org/feeds/webos-patches/2.1.0 oraz http://ipkg.preware.org/feeds/webos-patches/2.2.3 i mogłem próbować zainstalować teoretycznie niekompatybilne dodatki z nadzieją, że jednak zadziałają. Ale najpierw trzeba było każdy z raportowanych w systemie patchy oraz wszelkie tematy odinstalować ręcznie - jeden po drugim. Dopiero wtedy można instalować je ponownie. Na szczęście większość z nich zadziałała w webOS 2.2.4 (około 20). Dobre i to. Widzę też że obecnie coraz więcej patchy pojawia się w feedzie dla 2.2.4, jest więc szansa, że będzie można telefon przywrócić "legalnie" do stanu używalności.

DŁUGOŚĆ ROZMOWY TELEFONICZNEJ: Chwilę potem odkryłem, że podczas rozmowy telefonicznej czas tej rozmowy jest pokazywany w specyficzny - raczej niezrozumiały - sposób. Okazuje się, ze jest to przypadłość polskich formatów w 2.2.4 - wystarczy zmienić FORMAT (w Regional Settings) na np. 'czeski' czy 'united kingdom' i wszystko jest OK. Tyle, że wtedy tracimy polskie ustawienia związane z walutą, formatem daty itp. Jak dla mnie kicha.

FORMAT NUMERÓW TELEFONÓW: Nie da rady zadzwonić na żaden numer zapisany w kontaktach z przedrostkiem +48, ani też bezpośrednio wybierając numer z '+48' w aplikacji 'telefon'. Nie mam pojęcia czy to kwestia ustawień "kraju" czy coś innego. W każdym razie, aby zadzwonić w Polsce musiałem wybierać numer bez kodu kraju i zmienić wszystkie wpisy w kontaktach usuwając wszędzie "+48". Co będzie kiedy trafię za granicę - do Niemiec czy na Słowację - uda mi się zadzwonić do domu? I czy zadziała kod międzynarodowy, gdy będę chciał zadzwonić do kolegi np. z Serbii? Odkryłem, że numer jest poprawnie wybierany, gdy zamiast '+48' wpisze się '++48', ale czy to załatwi sprawę za granicą?

Spodziewałem się po tym updacie raczej poprawy, a niestety jest raczej odwrotnie. Najważniejsze braki nie zostały usunięte (jak choćby wysyłanie zdjęć z Pre przez MMS - są za duże i najczęściej nie przechodzą przez sieć, brak polskich znaków specjalnych, nie za dobra synchronizacja z google contacts), a szereg niedoróbek nawet się pogłębił. Szkoda. Zaczynam myśleć o przesiadce na inny telefon. Pre 2 zostanie bezużytecznym gadżetem...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz