Inspektor Gadżet main image

Inspektor Gadżet main image

niedziela, 4 grudnia 2011

Creative WP-350: Cable free

Bezprzewodowe słuchawki - tego mi było trzeba! Zwykłe okablowane zawsze gdzieś się zaczepiały, plątały (wrzucasz do torby pięknie związane, a gdy tylko ją zamkniesz - słuchawki zaczynają żyć własnym życiem, co skutkuje supłem prawie nie do rozwiązania) i wypinały ze sprzętu przy lekkim szarpnięciu. Oczywiście problem stanowiły również różne wielkości jacków (parę lat temu producenci telefonów wprowadzili do swoich produktów mini jacki, przez co nosiłam zawsze 2 pary słuchawek - zwykły jack do odtwarzacza mp3 i mini jack do telefonu). Na szczęście wpadły mi w ręce słuchawki Creative WP-350.


 Można je podłączyć do każdego sprzętu, który posiada moduł  Bluetooth (w tej chwili są to praktycznie wszystkie urządzenia: komputery, telefony, tablety, itp.; producent oferuje również wtyczkę pozwalającą połączyć słuchawki z komputerem stacjonarnym, który nie posiada Bluetootha oraz wtyczkę umożliwiającą podłączenie ich do produktów firmy Apple).

Firmę Creative uwielbiam od wielu lat dzięki wytrzymałości, jakości ich produktów i prostoty ich działania. Przy okazji jakość dźwięku jaką posiadają ich sprzęty jest powalająca. Nie inaczej jest z tymi słuchawkami. Dźwięk jest czysty, bez szmerów, jak gdyby słuchało się muzyki na żywo.

Gdy dostałam te słuchawki nauszne bałam się, że będą niewygodne (zawsze używałam standardowych - dousznych), jednak okazało się, ze jest zupełnie inaczej. Przy normalnych słuchawkach gdy dłużej słuchałam muzyki, bolały mnie uszy. Teraz w ogóle zapominam, ze mam słuchawki na głowie. Dodatkowo służą mi za nauszniki, dzięki czemu nie odmarzły mi jeszcze uszy przez stanie na przystanku przy -3ºC (bardzo przydatna funkcja! ;)). Mają regulowany rozmiar, więc mogę je nosić również, gdy mam na głowie czapkę, czy kaptur. Są bardzo wygodne.

Bateria spokojnie starcza na cały dzień. Ja korzystam ze słuchawek podczas 80-minutowej podróży do szkoły i z powrotem (po 40 min. w jedną stronę), podczas przerw (bądź co nudniejszych lekcji ;)) i ewentualnie w domu. Żywotność mają naprawdę świetną. Brakuje mi tylko wskaźnika naładowania baterii.

 Ładuje się je za pomocą ładowarki micro USB. Świetne rozwiązanie, ponieważ, większość nowych sprzętów właśnie z takich ładowarek korzysta, dzięki czemu mogę słuchawki ładować na dowolnej ładowarce (np. od telefonu), bez potrzeby wpinania do kontaktów czterech różnych ładowarek, czy wymieniania ich (gdy wolnych gniazdek w domu brak).

Ten konkretny model ma również możliwość prowadzenia rozmów telefonicznych, dzięki wbudowanemu mikrofonowi. Gdy bawiliśmy się nimi z tatą na samym początku mogliśmy rozmawiać przez słuchawki. Ostatnio gdy zadzwonił do mnie gdy byłam w autobusie (i słuchałam muzyki z telefonu) odebrałam rozmowę przez telefon (a nie za pomocą guziczka na słuchawkach) i rozmawialiśmy normalnie (przez komórkę, a nie słuchawki).

Ja słuchawki do testów dostałam bez żadnych akcesoriów czy pudełka, więc nie wiem czy w zestawie jest jakiś pokrowiec na nie. Bez niego problem jest z przenoszeniem słuchawek. Zazwyczaj wkładam je do torby, ale boję się, ze się mogą zniszczyć, więc często noszę je w ręce lub wkładam w szkole do szafki. Mają ruszające się części, dzięki czemu, mogą być płaskie (jak pokazane na załączonym obraku). Mimo, że nie mam, żadnego opakowania na nie, nic im jeszcze nie jest, a używam już ich od ponad miesiąca codziennie. Creative = wytrzymałość i jakość.

Słuchawki działają z każdym urządzeniem, z którym próbowałam je podłączyć, czyli z HTC Wildfire, notebook HP compaq np6000 oraz tabletem Creative ZiiO"7. Z telefonem nie ma żadnego problemu.Podłączają się bez żadnych problemów, nie odłączają same i działają wszystkie guziki (play/pause, następny utwór, poprzedni utwór oraz guziki głośności). Do notebooka jest problem z połączeniem, ponieważ najpierw muszę "zapomnieć" słuchawki, a dopiero potem od nowa "wyszukać" i połączyć - jednak myślę, że jest to kwestia złego oprogramowania do Bluetootha w komputerze. Co ciekawe największe problemy są z tabletem rodzimej firmy. Po podłączeniu, działają jedynie guziki głośności, na resztę tablet reaguje rozłączeniem sprzętu. Podobnie jest gdy podłączone słuchawki nic nie odtwarzają i zablokuje się ekran tabletu. Być może wynika to z tego, że ZiiO ma włączoną funkcję oszczędzania baterii i wyłącza nieużywany Bluetooth?

Jakby nie było słuchawki są bliskie ideałowi. Świetna jakoś dźwięku, wygoda, długa żywotność, kompatybilność... Niestety co za tym idzie cena jest niemała, bo aż 99,99€.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz